Příšery
Zombie
je nepřátelský mob, který se vzhledově podobá hráči, měří 2 bloky na výšku, 1 blok na šířku a 0,25 bloku na tloušťku. Zombie se spawnuje ve slabě nebo vůbec osvětlených prostorách a útočí na hráče tak, že se k němu pomalu přiblíží a zraní ho dotekem. Stejně jako kostlivci se zombie vznítí na slunečním světle.
Vesničané jsou v noci neustále pod útokem zombii, k jejich ochraně jim slouží Železný golem.
Životy | |
Armor | |
Síla | |
Spawn |
Světelná úroveň 7 nebo nižší. |
Kostlivec
je nepřátelský mob. Útočí na hráče a všechny (včetně dalších mobů ale i kostlivců), kteří na něj zaútočí. Vystřeluje šípy. Stejně jako zombie, se rodí v temných oblastech a na denním světle shoří (když je slunce 15 stupňů, nebo výše nad zemí) s výjimkou těch, co stojí ve vodě, nebo těch, co stojí ve stínu stromů, výběžků hor, nebo hráčem postavených budov.
Spawn |
Světelná úroveň 8 a méně, kdekoli ale ne na slabech (půl blocích) nebo skleněných blocích. |
Pavouk
je agresivní pavoukovec, ale je neutrální pokud je velká úroveň okolního světla. Agresivní je pouze, když je noc nebo je hráč v temných oblastech. Jsou schopni vidět hráče přez pevné bloky. Pavouci jsou velcí 2 x 2 x 1 blok, s hnědošedou kůží a červenýma očima, které září ve tmě. Protože jsou velcí, pavouci nemohou projít dírou 1 x 1. Zatímco zombíci, kostlivci a creepeři mohou projít dírou 1 x 2 bloky vzhůru, tak pavouci nemohou, protože jsou dva bloky širocí. Pavoučí výrazně syčivé zvuky mohou hráče upozornit na jejich přítomnost -creepři dělají podobný, ale mnohem kratší, a to pouze při zranění. Pavouky lze lépe zasáhnout šípy vzhledem k jejich šířce a také mohou rychleji dohnat hráče díky tomu, že skákají (mohou přeskočit až 3 bloky) a lezou po zdech. Pavouci také často skákají při útoku, jelikož pohybující se objekt je těžší zasáhnout. Při lovu se pavouci pohybují o trochu pomaleji než hráč při chodu. Na rozdíl od zombií a kostliců, pavouci nehoří na slunečním světle.
Existuje 1% šance, že se pavouk objeví s kostlivcem na zádech a vytvoří tak obávaného pavoučího jezdce. Kostlivecká chopnost střílet šípy je kombinovaná s pavoukovou rychlostí, skoky, a lezení po zdech, tudíž se pavoučí jezdec stává velmi nebezpečnýn nepřítelem.
životy | |
Síla | |
Spawn |
Světlo ve výši 8 nebo méně, 2*2*2 Prostor na plných blocíh. Horní polovina bloku může být obsazena transparentními bloky (sklo, aj.). |
Spider Jockey
je vzácný výskyt, kdy je pavouk "řízený" kostlivcem. Spider Jockey má dvakrát větší sílu a zdraví. Pavouk má 1% šanci, aby se narodil s kostlivcem, ale je jedním z nejnebezpečnějších nepřátel s jakým se hráč může setkat. Kostlivec a Pavouk se považují za samostatné subjekty ve hře (tj. v případě že je pavouk zabit, kostra pokračuje v útoku a pohybu, a naopak). Spider Jockey se může narodit nad i pod zemí.
Creeper
je nechvalně známý, zelený a tichý mob, který přepadne hráče a následně exploduje. Narozdíl od Zombie and Kostlivce, Creepeři nezačnou hořet na přímém slunečním svitu. V podzemí a na povrchu se Creeper spawnuje v noci a ve špatně osvětlených oblastech s úrovní osvětlení 7 nebo méně.
Health Points | |
Síla |
Záleží na vzdálenosti |
Spawn |
Osvětlení 7 nebo méně, na čemkoliv kromě půl bloků nebo trávy. |
Jeskynní Pavouk
je na rozdíl od normálního pavouka velmi odlišný,ale zase jsou mnohem vzácnější než běžní pavouci. Jeskynní Pavouci se nerodí přirozeně, ale pouze z spawnerů nalezených v opuštěné důlní šachtě. Jeskynní Pavouci jsou také menší než běžní pavouci,a to místo 2 x 2 x 1 jsou velcí pouze 1 x 1 x 1 bloků a tudíž může projít pasáží pouze jeden blok vysoké. Jejich přesná velikost je 0,7 x 0,7 x 0,5.